Wyniki wyszukiwania dla:

Miesiąc św. Józefa w Kopcu

Wielki Post, nazywany „nowicjatem w nowicjacie”, słynie ze swojego refleksyjnego charakteru oraz z jeszcze bardziej intensywnej pracy nad samym sobą. Na dodatek, na samym jego początku, przeżywaliśmy rekolekcje półroczne. A we wszystkim starał się nam towarzyszyć św. Józef, któremu miesiąc marzec jest poświęcony.
W dniach 28.02 – 04.03 otrzymaliśmy od Boga łaskę wyjazdu do Wisły oraz przeżycia rekolekcji, które wypadają tradycyjnie w połowie nowicjatu. Mieliśmy w ich trakcie okazję, żeby spędzić więcej czasu razem: przy kawie, grach karcianych oraz podczas wycieczek górskich. Warunki nam bardzo dopisały. W górach leżał jeszcze śnieg, ale na każdym kroku towarzyszyło nam słońce. Każdy dzień był trochę inaczej zaplanowany. Codziennie mieliśmy Mszę Świętą z kazaniem księdza Magistra, konferencje oraz adorację. Całe rekolekcje skupione były na podsumowaniu minionego czasu w nowicjacie oraz na postawieniu sobie nowych celów oraz dobrym wejściu w okres Wielkiego Postu. W dniu kobiet złożyliśmy życzenia Paniom, które pracują w naszym domu. Odwiedził nas wtedy niespodziewanie ksiądz inspektor Jarosław Pizoń. Mieliśmy okazję porozmawiać z nim przy wspólnej kawie. Na 9 dni przed Uroczystością św. Józefa, Oblubieńca Maryi (10.03) rozpoczęliśmy nowennę. Tego samego dnia odbyło się drugie skrutynium, podczas którego oceniano nasze postępy w rozwoju i formacji. Przełożeni prowadzili dyskusje do obiadu, a tuż po nim odbyły się spotkania nowicjuszy ze swoimi wikariuszami. Sama Uroczystość św. Józefa była bogata w wiele wrażeń oraz niespodzianek. Rano odbyła się uroczysta jutrznia. Po śniadaniu i kawie obejrzeliśmy bardzo ciekawy film dotyczący takich wątków jak męskość, tęsknota za ojcem oraz za Bogiem Ojcem. Później odbyła się adoracja Najświętszego Sakramentu z różańcem. W międzyczasie dołączyli do nas goście z inspektorii warszawskiej – księża i chłopcy, którzy rozeznają swoje powołanie. Dzięki Towarzystwu św. Józefa, mogliśmy razem z nimi wziąć udział w grze terenowej poświęconej patronowi dnia. Wieczorem odbyła się uroczysta Msza Święta, a po kolacji odwiedziła nas grupa chłopców z inspektorii krakowskiej i wrocławskiej, którzy w trakcie spotkania prenowicjackiego, mieli wziąć udział w Ekstremalnej Drodze Krzyżowej na Jasną Górę. Towarzyszyli im ksiądz Tomasz Hawrylewicz i kilku kleryków z Lądu. Ksiądz Magister poprowadził dla nich konferencję, a później spotkaliśmy się na krótką kawę, w trakcie której można było zadać nam kilka pytań. Następnego dnia (20.03) pojechaliśmy na jednodniową pielgrzymkę do Kalisza, gdzie mogliśmy pomodlić się przed cudownym obrazem św. Józefa, odprawić Mszę Świętą oraz obejrzeć kaplicę „męczeństwa i dziękczynienia”.
Miesiąc zamknęły porządki przed świętami i przeprowadzki do innych pokoi.